Karma Grup tarafından organize edilen "Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri", 28-29 Kasım'da İstanbul Teknik Üniversitesi'nde gerçekleştirilecek.
Karma Grup'tan yapılan açıklamaya göre, gıda sektöründe gelişen teknoloji ve güvenli gıda üretimi, tüketiciye yeterince yansımıyor. Gıda sektörünün tüketiciye ulaşma serüveni Karma Grup ile Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri'nde masaya yatırılacak.
İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği bölümünün ev sahipliğinde gerçekleştirilecek seminerin içeriği Karma Grup tarafından oluşturuldu. 28-29 Kasım'da İTÜ SDKM konferans salonunda yapılacak seminerde, gıda tasarımı ve tüketici kalite algısının her aşaması, üretim ve kalite yöneticileri tarafından üretimin içinden gelen uzmanlarca aktarılacak ve değerlendirilecek.
- "Firmalar 'Ürün Tanıtımı' ile sahnede yer alacak"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kalite ve Ürün Deneyimi Eğitim İçerik Koordinasyon Kurulu'ndan ve İstanbul Okan Üniversitesi'nden Dr. Öğretim Üyesi Tuğba Özdal, seminerde tüketici gözüyle kalite algısını, tüketicinin ürün deneyimlerini ve bunun en önemli aracı olan duyusal analiz konusunu bilimsel bakış açısıyla ele alacaklarını belirtti.
İlgili herkesi davet ettiklerini, bu program sayesinde kalite ve ürün deneyimi ile ilgili bakış açılarının genişleyeceğine inandıklarını aktaran Özdal, şunları kaydetti:
"Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri'nde 'Product Theatre', yani 'Ürün Tanıtımı' bölümü de yer alıyor. Yeni teknolojilere ve sektöre ürün geliştirme konularında hizmet sağlayan firmalara kendi ürünlerini nitelikli ve karar verici kitleye anlatabilmeleri için program içinde sunum yapabilmeleri için olanak sağladık.
Duyusal analiz ve tüketici tercih testleri, tüketicinin ürün hakkında düşüncelerini öğrenmek için etkili bir yöntem olarak öne çıkıyor. Ülkemizde ürün değerlendirmesinde sağladığı faydalar sayesinde duyusal analiz çalışmaları gün geçtikte hız kazanıyor. Karma Grup olarak sektöre duyusal analiz konusunda danışmanlık ve uygulamalı eğitimler vermeye devam ediyoruz. Uzman panelist ekibimizle firmaların üretmiş oldukları ürünlerin duyusal analiz ve tüketici tercih testlerini gerçekleştiriyoruz. Tüketicilerin satın alma kararları, ülkelere ve hatta aynı ülke içerisindeki farklı coğrafi bölgelere göre farklılık gösteriyor. Farklı bir ülkede ilk defa raflara çıkacak ürün için mutlaka öncesinde tüketici tercih testlerinin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Duyusal analiz ve tüketici tercih testleri sayesinde ürünlerin raftaki başarısı önceden test edilebilir ve sonuçlara göre gerekli ürün geliştirmeleri yapılabilir."
- "Ürünün raftaki duruşu ilk kararı verdirir"
İstanbul Teknik Üniversite Gıda Mühendisliği Öğretim Üyesi, Karma Grup Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri Eğitim İçerik Koordinasyon Kurulu'ndan Prof. Dr. Esra Çapanoğlu Güven de ürün deneyiminin tüketicinin gıda hakkında çevresinden aldığı bilgiler ile başladığını belirterek, "Ürünün raftaki duruşu tüketiciye ürünü satın alma konusunda birincil kararını verdirir. Değerlendirme aşaması, ambalajını açtığı anda başlar. Ambalajdan sonra ürünün görünüm, koku, tat ve doku gibi duyusal özellikleri değerlendirilir. Değerlendirmeler sonucunda tüketici ürünün genel tercihi hakkında bir kanıya varır ve ürün deneyimini çevresiyle paylaşır. Araştırmalara dayanarak tüketicilerin olumsuz değerlendirmelerini olumlu değerlendirmelere oranla daha sık paylaştığını söyleyebiliriz." ifadelerini kullandı.
Tüketicinin ürün deneyimi yaşadığı ve ürünle ilgili kararları verdiği anların "Moment of Truth" anları olarak tanımlandığını aktaran Güven, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Ürünün görünüm, koku, yapı, tat ve genel tercih özellikleri kullanılan duyusal analiz standart testleri ile somut olarak değerlendirilir ve ürünler analiz sonucunda çıkan sonuçlara göre geliştirilebilir. Tüketici tercih testleri ile ürün rafa çıkmadan tüketici tarafından değerlendirilebilir. Ürünler rafa çıktıktan sonra tüketici tercih testleri ile ürünün beğenisi analiz edilerek tüketicinin algısı öğrenilebilir.
Tüketiciler günümüzde sorumlu tüketime yöneliyor. 50 yıl önceye göre daha bilinçli olan, ürünün son kullanım tarihine, içeriğine bakıp etiketi ayrıntılarıyla inceleyen tüketiciler, sağlıklı gıda talep ediyor. İşte bu nedenle dünyada temiz etiket (Clean Label) trendi yaygınlaşıyor. Türkiye'de de global firmalar temiz etikete geçiyor. Üreticiler bu konuya kaynak ayırmaya başladı. İnsanlar gıdayı satın alırken etiketi değerlendirerek daha temiz etiketli, fonksiyonel ve kişisel beslenme tarzına uygun olan gıdaları bilinçli olarak tercih ediyor."
- Gıdada satın alma süreci A’dan Z’ye ele alınacak
Verilen bilgiye göre, Karma Grup Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri'nde ilk gün "Beklentiye Uygun Ürün Tasarımı" başlığında tüketici trendleri, tasarım süreci, duyusal analiz, risk analizi, ambalaj seçimi, her temasta uygunluk, "İstikrarlı ve Güvenilir Üretim" başlığında ürün ve kalite kültürü, duyusal analiz, "Doğru ve Kaliteli Hizmet" başlığında ise müşteri memnuniyeti yönetimi ve rafta kalite tartışılacak.
İkinci gün ise ürün ve kalite kültürünün tüketici deneyimine etkisi, GFSI ve AB mevzuatında kalite kültürü, kalite kültürü uygulama örnekleri, kültür mükemmelliği modeli ve ölçümü, duyusal analiz ve tüketici tercihlerini etkileyen faktörler ile ürün geliştirme çalışmalarında duyusal analiz uygulamaları ele alınacak.